Kjøpevilkår

Allment

Lidsafe selger produkter med levering i Norge.

Bestillinger mottas kun via lidsafe.no. Du er selvfølgelig alltid velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice med spørsmål om din bestilling.

Når du har bestilt fra lidsafe.no vil all kommunikasjon foregå via e-post. Vi ber deg derfor følge med i innboksen din.

Lidsafe tar forbehold om at varer kan være utsolgt fra leverandør, og mot forsinkelser, tekniske problemer, endring av utgivelsedato og feilaktig artikkelinformasjon. Lidsafe forbeholder seg retten til å endre priser uten foregående varsel. Vi forbeholder oss også retten til å stryke en bestilling dersom særlige grunner foreligger.

Priser og betaling

I samarbeid med Klarna tilbyr vi betaling mot faktura, delbetaling og kortbetaling. For å kjøpe mot faktura kreves det at man har fylt 18 år.

Bestillinger foretatt av privatpersoner som sendes mot faktura forfaller til betaling 14 dager etter att bestillingen er sendt fra vårt lager. Fakturaen blir sendt via e-post fra Klarna.

For bedrifter og offentlig forvaltning forfaller fakturaen til betaling 30 dager etter at bestillingen er sendt fra vårt lager. I feltet for fakturareferanse kan kunder angi referanseinformasjon som vil følge med bestillingen og skrives ut på fakturaen.

Mer informasjon og fullstendige vilkår om Klarnas betalingsmåter finner du på Klarna.no

Prisene på våre varer angis i norske kroner. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene på nettstedet uten varsel.

Prisen som er aktuell når varen bestilles, er den prisen som gjelder, uansett om prisen går opp eller ned senere.

I kassen kan man se den totale prisen inklusiv eventuell fraktkostnad. I kassen finner du også fullstendige frakt- og betalingsvilkår.

Leveranser

Vi leverer varene med Posten og Bring.

Ordrer plassert før 14.00 behandles på samme dag og leveres vanligvis i løpet av 1-3 dager. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling

Avbestilling

Produkter som kan bestilles er de som finnes på lager hos oss. Vi kan ikke garantere levering til en bestemt dag, og reserverer oss alltid for at produktet kan bli utsolgt. Dersom et produkt blir utsolgt hos leverandørene vi samarbeider med vil det bli strøket fra bestillingen din, og leveres ikke ved et senere tidspunkt. Dersom et produkt blir strøket fra bestillingen, vil du få informasjon på e-post om dette. Velger du å overvåke et produkt, betyr det at du får en ny e-post fra oss når produktet igjen kan bestilles.

Angrerett og retur

I henhold til angrefristloven gjelder full returrett i 14 dager fra tidspunktet du mottar varen, dersom du ikke ønsker den. I julen har vi forlenget returrett. Bestillinger lagt fra og med 8.11 kan returneres t.o.m. 31. januar 2020. Ta kontakt med oss på kundeservice@lidsafe.no dersom du vil returnere noe. Det er viktig at varen er i god stand, og at du legger ved kopi følgeseddel eller angreskjema. Kunder har rett til å bruke angreretten på brukte varer mot en verdireduksjon, dersom varen er i god stand. Porto betales av deg ved vanlig retur.

Uavhentede forsendelser

For alle pakker som ikke hentes ut debiterer Lidsafe kunden en avgift. Avgiften tilsvarer de faktiske kostnadene for retur og frakt, sammenlagt 149 kr. Har du allerede betalt din ordre med kort eller faktura kommer 149 kr til å bli trukket fra tilbakebetalingen. Klarna (som tar hånd om kundebetalinger) kommer i løpet av kort tid til å ta kontakt med deg for en tilbakebetaling. Dersom du ennå ikke har betalt, kommer Klarna til å sende deg en oppdatert faktura der 149 kr gjenstår å betale. Ved spørsmål gjeldende betaling, vennligst kontakt Klarna 

Privatpersoner

Om du har bestilt produkt mot faktura og vil returnere: Send alltid en e-post til kundeservice@lidsafe.no slik at vi kan sørge for at fakturaen ikke forfaller før vi registrerer returen. Dersom returen bare består av deler av ordren, oppgi hvilke produkter som retureneres. Når du mottar beskjed om at returen er ankommet Lidsafe, betaler du inn eventuellt resterende beløp på din bestilling. Du får ingen ny regning, men bruker originalfakturaen tilsendt via e-post og trekker fra beløpet for returen før du betaler. Det er viktig at du ikke betaler for den del av bestillingen du beholder før du har kontaktet oss og varslet om at din retur er på vei. Om du betaler inn en del av din faktura uten å først kontakte oss, vil systemet tro att du vil delbetale din faktura via Klarna konto.

Om du allerede har betalt hele din faktura kommer Klarna til å ta kontakt med deg for å gjøre en tilbakebetaling.

Hvis du har spørsmål til Klarna angående regningen din, kontakt Klarna her.

Hvis du har betalt din bestilling med kort gjør vi en tilbakebetaling til kortet ditt igjen når vi mottar returen. Send oss en e-post på kundeservice@lidsafe.no

Bedrifter og offentlig forvaltning

Om bedrifter eller institusjoner har bestilt mot faktura og vil returnere: Ta alltid kontakt med oss på kundeservice@lidsafe.no om dere vil sende noe i retur. Bedrifter betaler alltid inn hele fakturaens beløp og mottar så en kredittfaktura når returen registreres. Du mottar med andre ord ingen ny faktura, men betaler originalen som vanlig. Dette innebærer at summen for returen ikke automatisk avregnes mot en viss faktura. Har du ikke mulighet til å bruke kredittfakturaen via betalingsfil med KID-nummer, ta kontakt med Klarna og gi beskjed om hvilken faktura returbeløpet skal avregnes mot. Alternativt, gi Klarna dine kontoopplysninger og få kredittfakturaen utbetalt. kontakt Klarna her.

Returadresse

Jovikvegen 60
4276 Veavågen
Norge
Returporto ved benyttelse av angreretten betales av deg som kunde.

Angreretten gjelder ikke for defekte eller feilaktige varer. Er produktet defekt eller feilaktig kontakter du oss for å reklamere dette.

Reklamasjon

For å reklamere når du har fått feil/ defekt vare, ber vi deg kontakte vår kundeservice på kundeservice@lidsafe.no. Du vil da motta en returetikett for å kunne sende tilbake vare/varene på vår regning. Videre sender vi deg en ny vare uten ekstra fraktkostnad, forutsatt at varen er tilgjengelig. Hvis ikke, vil du motta en tilbakebetaling fra oss i løpet av 14 dager etter at vi har fått den defekte varen i retur. Reklamasjonen må skje innen rimelig tid og senest to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Lidsafe følger Forbrukertvistutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Kundeopplysninger

Når du oppgir dine personopplysninger hos oss, godkjenner du at vi lagrer og bruker disse opplysningene i vår virksomhet for å oppfylle vår avtale mot deg. For å kunne handle hos oss, må du fylle ut alle obligatoriske felt i kunderegistreringen. Dersom vi ikke får din e-postadresse, kan vi ikke sende noen ordrebekreftelse, og vi kan heller ikke informere deg om leveringsforsinkelser eller om deler av din bestilling ikke kan leveres. Hver gang du bestiller fra oss, bør du kontrollere at de oppgitte adresseopplysningene stemmer.

Kundeopplysningene du registrerer hos oss, inkludert fødsels- og personnummer/organisasjonsnummer, benyttes i ordrehåndtering og fakturering, for informasjon, markedsføring og annet som fører til at våre tjenester kan fungere så bra som mulig. Til disse formål kan det være nødvendig å overføre visse av opplysningene til våre samarbeidspartnere. Ved mistanke om kriminelle forhold kan vi også informere politiet. Vi garanterer at ingen andre får tilgang til å benytte kundeopplysninger til markedsføringsformål Vi selger f.eks. ikke e-postadresser.

Rabatter og avtaler

Har du en avtalerabatt hos oss, kan du gi beskjed til vår kundeservice som knytter din konto til avtalen. Det går ikke an å bruke flere avtalerabatter på en og samme bestilling.